به طور متوسط از هر 5 گوشی به فروش رفته در سطح جهان، یکی از آنها از برند سامسونگ است (این میزان تقریبا به خوبی فروش محصولات اپل و خیلی بیشتر از سایر برندها است). البته با در نظر گرفتن کارایی بالا و طراحی شیک گوشی­‌های سامسونگ، این موضوع زیاد دور از انتظار نیست. در این مطلب سعی داریم بهترین و پرفروش ترین گوشی های سامسونگ در سال های اخیر را به شما معرفی نماییم.

 

پرفروش ترین گوشی های سامسونگ 

 

شاید مشکل خیلی از شماها شناخت و انتخاب بهترین انتخاب گوشی هوشمند باشد. خب این مشکل برمی‌گردد به اینکه چقدر در مورد گوشی‌ها اطلاعات دارید. ما در این مورد با معرفی کامل و مقایسه مدل­‌های پرفروش سامسونگ که می‌توانید بخرید به شما کمک می‌کنیم. امیدوارم این مقاله بتواند به شما در انتخاب درست گوشی همراهتان کمک کند. با ما همراه باشید.

 

بررسی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2020


در ادامه به معرفی بهترین و پر فروش ترین گوشی های جدید سامسونگ خواهیم پرداخت.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 Plus
مشخصات محصول


عکس گوشی S20 پلاس

  • سیستم عامل: اندروید
  • مقدار رم: ۸ گیگابایت
  • رزولوشن عکس: ۱۲ مگاپیکسل
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • نسخه سیستم عامل: اندروید ۱۰

یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ در سال ۲۰۲۰ گوشی Galaxy s20 Plus است. این گوشی‌های سامسونگ بسیار قدرتمند و البته بسیار گران‌قیمت هستند.

دوربین عالی و قدرتمند، صفحه نمایش واضح و با کیفیت و باتری‌های بزرگ و نرم‌افزار فوق‌العاده خوب از ویژگی‌های این گوشی هستند. نرم‌افزار این گوشی به طور مداوم آپدیت می‌شود.

وجود تراشه‌ی اگزنوس که یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در بازار است این گوشی را به محصولی قدرتمند تبدیل کرده است. به همین دلیل می‌توانید به‌راحتی از آن برای انجام بازی و تماشای ویدیو و کار کردن همزمان با چند برنامه استفاده کنید.

تنها عیبی که می‌توان روی این گوشی گذاشت، قیمت بالا است که ممکن است برای طرفداران گوشی‌های سامسونگ غیر معمول باشد. البته جالب است بدانید که این گوشی در میان برترین گوشی‌های سامسونگ در تمام سال‌های فعالیت این برند قرار دارد.

با استفاده از دوربین گوشی گلکسی s20 می‌توانید سوژه را ۱۰۰ برابر زوم کنید. این گوشی همچنین شبکه‌ی ارتباطی 5G را ساپورت می‌کند و دارای ویژگی‌های مدرن دیگری هم است.

 

سامسونگ گلکسی S20 اولترا
مشخصات محصول

عکس گوشی s20 اولترا

تاریخ عرضه: مارس ۲۰۲۰
سیستم عامل: اندروید ۱۰
سایز صفحه نمایش: ۶/۹ اینچ
رزولوشن: ۱۴۴۰x۳۲۰۰
تراشه: اسنپ‌دراگون ۸۶۵
رم: ۱۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت
حافظه‌ داخلی: ۱۲۸ گیگابایت / ۵۱۲ گیگابایت
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
دوربین عقب: ۱۰۸ مگاپیکسل + ۴۸ مگاپیکسل+ ۱۲ مگاپیکسل + ToF 3D
دوربین جلو: ۴۰ مگاپیکسل
گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا در میان گوشی‌های جدید سامسونگ در بالاترین رده قرار می‌گیرد. دلایل زیادی وجود دارند که ثابت می‌کنند این گوشی بهترین گوشی سامسونگ در بازار است که می‌توانید خریداری کنید.

صفحه نمایش بسیار بزرگ با اندازه‌ی ۶/۹ اینچ و رزولوشن ۳۲۰۰x۱۴۴۰ رزولوشن این گوشی تنها دو ویژگی بسیار خوب آن هستند. رفرش ریت یا نرخ نوسازی این گوشی ۱۲۰ هرتز است. اگر کیفیت دوربین گوشی برایتان اهمیت دارد پس این قابلیت در این گوشی شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

دوربین چهارلنزی با سنسور اصلی ۱۸۰ مگاپیکسلی و سنسور بزرگنمایی پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی شما را در گرفتن عکس‌هایی عالی یاری می‌کنند. قدرت بزرگنمایی این گوشی ۱۰۰ برابر قدرت بزرگنمایی دیجیتال است. این گوشی همچنین مانند دیگر گوشی‌های سری گلکسی دارای برترین نوع چیپ‌ست است. به‌علاوه، می‌توانید یک رم ۱۶ گیگابایتی هم برای گوشی خود خریداری کنید.

پس می‌توان گفت گوشی گلکسی S20 اولترا نه‌تنها دارای صفحه‌نمایش بزرگ‌تری است، بلکه قدرت بیشتری هم دارد. دوربین با کیفیت، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و دیگر قابلیت‌های گوشی آن را به محصولی بدون رقیب تبدیل کرده‌اند. البته قیمت این گوشی بسیار بالا است و نمی‌توان آن را در گروه محصولات اقتصادی قرار داد.

 

گوشی سامسونگ گلکسی S20

مشخصات محصول

عکس گوشی s20

تاریخ عرضه: مارس ۲۰۲۰
سیستم عامل: اندروید ۱۰
سایز صفحه نمایش: ۶/۲ اینچ
رزولوشن: ۱۴۴۰x ۳۲۰۰
تراشه : اسنپ‌دراگون ۸۶۵/ اگزینوس ۹۹۰
رم: ۸ گیگابایت/ ۱۲ گیگابایت
حافظه‌ داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
دوربین عقب: ۱۲ مگاپیکسل + ۶۴ مگاپیکسل+ ۱۲ مگاپیکسل
دوربین جلو: ۱۰ مگاپیکسل
یکی از بهترین گوشی‌های فلگ‌شیپ سامسونگ و مناسب برای افرادی که می‌خواهند با یک دست به‌راحتی با گوشی کار کنند. گوشی سامسونگ گلکسی S20 تفاوت کمی با گوشی‌های گلکسی S20+ و گلکسی S20 Ultra دارد. این گوشی‌ها ارزان‌تر هستند و ابعاد کوچک‌تری دارند.

البته با ابعاد ۶/۲ اینچی نمی‌توان گوشی سامسونگ گلکسی S20 را در گروه گوشی‌های کوچک قرار داد. رزولوشن QHD+، نرخ نوسازی یا رفرش ریت (Refresh Rate) ۱۲۰ هرتز، و صفحات با کیفیت (AMOLED) از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

دوربین گوشی گلکسی S20 هم حرف زیادی برای گفتن دارد. سنسور تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی در کنار سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی شما را در ثبت تصاویر منحصربه‌فرد یاری می‌کند.

گوشی سامسونگ گلکسی S20 دارای قابلیت پشتیبانی 5G است. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت این گوشی و پردازنه‌ی اسنپ‌درگون ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ از دیگر ویژگی‌های خوب این گوشی هستند. البته نوع پردازنده به این بستگی دارد که در کدام نقطه از دنیا این محصول را خریداری می‌کنید.

 

سامسونگ Galaxy A80

مشخصات محصول

 

تاریخ عرضه: می ۲۰۱۹
سیستم عامل: اندروید ۹
سایز صفحه نمایش: ۶/۷ اینچ
رزولوشن: ۱۰۸۰x ۲۴۰۰
تراشه : اسنپ‌دراگون ۷۳۰
رم: ۸ گیگابایت
حافظه‌ داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
باتری: ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت
دوربین عقب: ۴۸ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسل+ ToF 3D
دوربین جلو: مشابه دوربین عقب
یکی از بهترین گوشی‌های ارزان سامسونگ که می‌توانید خریداری کنید، گلکسی A80 است. گوشی‌های سری نوت و سری S تنها گوشی‌های خوب سامسونگ نیستند. گوشی‌های سری A ثابت کرده‌اند که در کنار قیمت کمتر می‌توانند قابلیت‌های خیلی خوبی داشته باشند.

البته می‌توان گوشی‌های سری A سامسونگ در واقع محیطی آزمایشی این برند برای طراحی و اجرای ایده‌های جدید هستند. به همین دلیل است که گوشی گلکسی A80 با قابلیتی مثل دوربین پاپ‌آپ و چرخشی عرضه شده است.

زمانی که قصد دارید با گوشی گلکسی A80 سلفی بگیرید، دیگر نیازی به دوربین جلو ندارید. دوربین‌های عقب دوربین دارای قابلیت پاپ‌آپ یا جهش را دارند و به سمت صورت شما می‌چرخند. این ویژگی هم سرگرم‌کننده است هم ایده‌ای نو به‌شما می‌رود.

البته این گوشی چیزی بیشتر از یک دوربین پاپ‌آپ است. صفحه‌نمایش ۶/۷ اینچی و سرعت شارژ بسیار بالا آن را به گزینه‌ای مناسب برای شما تبدیل می‌کند؛ به‌خصوص اگر نمی‌خواهید یکی از گوشی‌های گران‌قیمت سامسونگ را بخرید.

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A50
مشخصات محصول

بهترین گوشی سری a سامسونگ

سیستم عامل: اندروید
رم: ۴ گیگابایت
رزولوشن عکس: ۲۵ مگاپیکسل
شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
نسخه سیستم عامل: Pie 9.0
گوشی سامسونگ Galaxy A50 مجهز به صفحه نمایش 6.4 اینچ با رزولوشن فول HD پلاس و بریدگی بالای نمایشگر U شکل است. که به دلیل بهره‌مندی از فناوری سوپر امولد، تصاویر باکیفیت بالایی را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی از محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس بهره جسته است. تا خیال کاربر را از هرگونه خط‌ و خراش و ضربه به نمایشگر راحت کند. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک بوده در حالی‌که قاب جلوی آن از شیشه است و زیبایی ظاهری محصول به خوبی حفظ شده است.

وظیفه پردازش این گوشی برعهده تراشه Exynos 9610 است. که از تراشه‌های 10 نانومتری سامسونگ محسوب شده و یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار است. در نتیجه به‌راحتی قادر خواهید بود که با این گوشی بازی‌های سنگین را نیز انجام دهید. سامسونگ Galaxy A50 با رم 4 گیگابایتی عرضه می‌شود و در دو ظرفیت 64 و 128 گیگابایت در بازار موجود است.

سامسونگ برای این محصول از آرایش دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. به‌گونه‌ای که در پنل عقب آن شاهد یک دوربین اصلی 25 مگاپیکسلی از نوع عریض در کنار دو سنسور 8 و 5 مگاپیکسلی هستیم. این در حالی است که یک سنسور 25 مگاپیکسلی نیز نقش دوربین سلفی گلکسی A50 را بازی می‌کند. ناگفته نماند که سامسونگ Galaxy A50 علاوه بر حسگر اثر انگشت، سیستم قابلیت تشخیص چهره نیز دارد.

 

گوشی Galaxy A71

مشخصات محصول

عکس گوشی گلکسی a71

جنس بدنه: فریم و بدنه پشتی پلاستیک و پنل جلو شیشه
پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 730
حافظه: رم 6 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
دو سیم کارته 4G
دوربین 4 گانه: 64 مگاپیکسلی
دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
باتری: 4500 میلی آمپری
گوشی Galaxy A71 را می توان با اختلاف از سایر رقبا بهترین گوشی سامسونگ سری a نامید. البته شما می توانید برای مشاهده لیست کامل گوشی های سری a سامسونگ به همراه قیمت روز آن ها به مطلب مجله پلازا مراجعه نمایید. با ویژگیهای جذابی که در خلاصه بالا گفته شد متوجه شدیم که با یک گوشی میان رده با ویژگیهای بالا رده مواجهیم. جراکه میتوان گفت گوشی Galaxy A71 از بهترین گوشی های سری A سامسونگ است. سامسونگ این گوشی را همزمان با گوشیهای سری M بیرون داد. اما با مقایسه سری A و M سامسونگ میبینیم که گوشی A71 از بهترین گوشی های سری A 2019 توانست مشتریهای زیادی را به خود جلب کند.

اول از همه قاب پشت گوشی که با خطهای مورب باعث میشود گوشی از دست سر نخورد. 87 درصد جلوی گوشی را هم صفحه نمایش تشکیل داده بنابراین حاشیه بسیار کمی دارد. ضمن اینکه نمایشگر 6.7 اینچی آن هم در مقایسه با هم ردههای خود بزرگ محسوب میشود. رزولوشن آن 1080×2400 پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ است. که در مجموعه میبینیم صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت دارد که به راحتی در دست هم جا میگیرد.

نقطه قوت دیگر این مدل گوشی سامسونگ سری A دوربینهای 4 گانه آن است که در یک قاب مستطیلی و به صورت L کنارهم قرار گرفتهاند. سنسور اصلی 64 مگاپیکسل است. که میتواند عکسهای با کیفیت با جزئیات بالا حتی در نور کم ثبت کند. لنز فوق عریض آن 12 MP با زاویه دید 123 درجه است. لنز ماکروی آن 5 مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمقی آن هم 5 MP است. دوربین سلفی 32 مگا پیکسلی آن هم برای ثبت تصاویر فوق العاده عمل میکند.

 

کلام آخر
در این مطلب سعی کردیم به معرفی پرفروش ترین گوشی های سامسونگ در سال های اخیر بپردازیم. البته شاید اگر بخواهیم این لیست را کامل کنیم مطالعه آن از حوصله بحث خارج شود. اما در این مقاله سعی شد آن دسته از گوشی ها را معرفی کنیم که علاوه بر بازارهای جهانی در بازار ایران نیز فروش خوبی را تجربه کرده اند. نظر شما به عنوان کاربر درباره گوشی های سامسونگ چیست؟ تجربه استفاده از کدام مدل سامسونگ را داشته اید؟ نظر خود را در قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید.